Ajatustenlukija

Ajatustenlukijaleikissä testataan kuka vieraista on eniten valitun Kohteen (esim. päivänsankarin, illan isännän/emännän) kanssa samalla aaltopituudella.

PELIOHJEET

Tulosta jokaista osallistujaa kohden yksi kysymyslappu. Jaa laput kynien kera, lapun saa kääntää kun siihen annetaan lupa. Valitkaa joukostanne Kohde, myös hänelle annetaan lappu. Kohde siiryy muusta porukasta hieman kauemmaksi täyttämään lappuaan, jottei osallistustujat näe hänen vastauksiaan.

Laput sisältävät sanoja, joita osallistujien tulee jatkaa. Sanat voivat olla yhdyssanoja tai sanayhdistelmiä. Osallistujien on tavoite yrittää saada samat vastaukset lappuunsa, kuin Kohteella.

Esim. ”Auto _______”
– Mitä Kohde mahtaisi tähän vastata? Autohalli? Automaatti? Tai ehkä autorata?

Osallistujille annetaan lupa kääntää lappunsa ja kaikki alkavat täyttämään niitä samaan aikaan. Myös Kohde täyttää lappunsa. Kun kaikki ovat valmiita tai ennalta sovittu aika päättyy, lasketaan kynät ja vastauksia aletaan käymään läpi.

Kohde lukee vastauksensa lapulta yksi kerrallaan ja osallistujat pitävät kirjaa omista pisteistään. Kohteen vastaukset toimivat pohjana pistelaskulle. Jos osallistujalla on sama vastaus lapussaan kuin kohteella, saa hän pisteen. Myös osallistujat saavat kertoa omia vastauksiaan, mikäli ne herättävät hilpeyttä.

Voittaja on se, jolla pelin päätyttyä on eniten pisteitä!

Jos et jaksa tehdä kysymyksiä itse, voit ladata ja tulostaa alta valmiit aiheittain laaditut kysymyslaput (pdf-tiedostot).

Halloween Häät Yökerho Opiskelu Joulu