Aimo 52

Aimo 52 on perinteinen korteilla pelattava juomapeli twistillä, että jokainen kortti on erilainen!

Pelaajat nostavat vuorollaan kortin. Kortin väri + arvo määrää sen toiminnan. Juomisen perusyksikkö on huikka, jonka koko luonnollisesti vaihtelee juoman vahvuuden ja juojan oman harkinnan mukaan.

HERTTA ♥

A = Selfie Ota peliporukan kanssa selfie. Fiksuimman ilmeen omaava pelaaja ottaa huikan.

2 = Lapsi vai humalassa Saat hetken aikaa miettiä jotta keksit tarinan/tapahtuman, joka on sattunut sinulle joko lapsena tai humalassa. Muut pelaajat arvaavat vuorotellen, kumpi on kyseessä. Väärin vastanneet ottavat huikan.

3 = Tripla huikka Kavereille kans! Määrää kolmelle muulle pelaajalle huikka (yhteensä 9).

4 = Seuraavaa janottaa Seuraava pelaaja vuorossa ottaa huikan.

5 = Edellistä janottaa Edellinen pelaaja ottaa huikan.

6 = Muistipeli Mitä kolme nostoa sitten olevassa kortissa piti tehdä? Mikäli muistat oikein, kyseisen kortin nostanut pelaaja ottaa huikan. Jos muistit väärin, ota itse huikka.

7 = Fuck you Pelajaat alkavat luettelemaan lukuja myötäpäivään. Ensimmäinen sanoo 1, toinen 2, kolmas 3, jne. Aina kun tulee luku, jossa on numero 7 (eli 7, 17, 27, jne.) tai luku on jaollinen 7:lla (eli 7, 14, 21, 28, jne.) täytyy sanoa sen tilalle ”fuck you” ja seuraavan pelaajan täytyy vain jatkaa normaalisti. Se joka mokaa, ottaa huikan.

8 = Speden Spelit Haasta kaveri tasapainokisaan. Pelinä toimii Speden speleistä tuttu “silmät kiinni nyt, jalasta kiinni nyt” -peli. Ensimmäisenä kaatuva juo huikan.

9 = Huikkaliha Janottaako? Juo itse huikka.

10 = Vesiputous Pelaajat aloittavat juomaan yhtä aikaan. Kortin saanut pelaaja saa lopettaa ensimmäisenä. Muut voivat lopettaa, kun vasemmalla puolella oleva pelaaja lopettaa.

J = Miesten vuoro Kaikki miehet ottavat huikan.

Q = Naisten vuoro Kaikki naiset ottavat huikan.

K = Kuningashörppy Ota huikka kaikkien kanssapelaajien juomasta.

RISTI ♣

A = Jokeri Sinulla on valta. Saat itse päättää mitä kortista tapahtuu (voit keksiä säännön, haastaa kaverin kisaamaan, yms.)

2 = Tuplahuikka Seuraavan kerran kun sinun tulee pelissä juoda, ota huikat tuplana.

3 = Kuvavisa Katso mikä on uusin kuva puhelimessasi. Muut pelaajat koittavat arvuutella mitä kuvassa on, mutta saat neuvoa heitä vain “kylmenee / lämpenee” sanoilla. Kun joku arvaa oikein, häviäjät ottavat huikan. Mikäli kukaan ei arvaa kuvaa, ota huikka itse.

4 = Haaste Haasta kanssapelaaja nostamaan kanssasi korttia. Pienemmän kortin saanut juo huikan. Ässä on arvoltaa suurin.

5 = Mä en oo koskaan Kerro asia, jota et ole koskaan tehnyt. Pelaajat jotka ovat tehneet sen, ottavat huikan. Jos kukaan ei ole tehnyt ko. asiaa, otat huikan itse.

6 = Toveri Valitse toinen pelaaja juomaan kanssasi 3 huikkaa.

7 = Arvaa kortti Arvaa onko seuraavaksi pakasta nouseva kortti: suurempi, pienempi vai sama arvoltaan kuin tämä kortti. Jos arvasit väärin, ota huikka.

8 = Yhdyssanaketju Aloita ketju yhdyssanalla. Seuraavan pelaajan tulee aloittaa oma sanansa, millä edellinen lopetti. Pelaaja, jolla menee yli 10 sekuntia keksiä uusi sanayhdistelmä, ottaa huikkaa. Esim. Voittoarpa – Arpaonni – Onnibussi – Bussilippu, jne…

9 = Kuka luurissa? Tarkista puhelimestasi kenen kanssa olet puhunut viimeksi. Mikäli tämä henkilö on pelissä, hän ottaa huikan. Jos ei, ota itse huikka.

10 = Mustasukkainen Tarkista sukkiesi väri. Mikäli ne ovat mustat, ota huikka.

J = Skippaus Voit halutessasi skipata seuraavan kerran, kun sinun pitää ottaa huikka. Skippausmahdollisuus on voimassa vain heti seuraavalla kerralla kun sinun tulee ottaa huikkaa (tai sitten se jää käyttämättä).

Q = Mitä mielessä? Mikä on ensimmäinen asia mitä sinulle tulee mieleen aiheesta “Syy mennä lääkäriin”? Laske ääneen kolmeen jonka jälkeen jokainen pelaaja sanoo kovaan ääneen mikä heille tuli mieleen. Pelaajat jotka vastasivat jotain muuta kuin sinä, ottaa huikan.

K = Kategoria Päätä aihepiirin ja aloita kierros. Aihe voi olla esimerkiksi olutmerkit, jolloin jokainen pelaaja keksii vuorollaan yhden olutmerkin jota ei ole vielä sanottu. Peli loppuu kun vastaukseen kuluu yli 10 sekuntia tai sanotaan toiseen kertaan sama sana. Häviäjä ottaa huikan.

RUUTU ♦

A = Kielimiehiä Sano ruotsiksi: “Milloin menee seuraava bussi Slussenille?”. Ota huikka, jos meni väärin.

2 = Kaverille kans Määrää pelikaverille huikka.

3 = Naurukielto Seuraavan 3 nostovuoron aikana kukaan pelaaja ei saa nauraa. Naurajat juovat huikan.

4 = Kusetus Voit missä vaiheessa tahansa peliä kysyä esim. paljonko kello on? Pelaaja joka kysymykseesi vastaa ottaa huikan.

5 = Peukku Laita kortti eteesi, tämän saa käyttää milloin vaan pelin aikana. Nosta peukku ylös valitsemanasi ajankohtana ja se kuka viimeisenä nostaa peukkunsa, ottaa huikan. Peukun on oltava pöydän päällä.

6 = Kertotaulu Luettele 6 kertotaulu. Jos menee jossain kohtaa väärin, ota huikka.

7 = Identtiset kaksoset Valitse kanssapelaajista isellesi identtinen kaksonen. Kaksoset juovat aina kun toinenkin juo, loppu pelin ajan.

8 = Tylsyys Nyt ei tapahdu mitään. NEXT!

9 =  Livistäjät Saat valita kaverin, jonka kanssa voitte ohittaa seuraavat 3 nostovuoroa huikkaa vastaan (käy vaikka vessassa).

10 = Vitsiniekka Kerro vitsi. Muut pelaajat äänestävät peukku ylös/alas tyylillä yhtä aikaan (esim. lasketaan kolmeen) siitä, oliko vitsi hyvä vai huono. Vähemmistössä äänestäneet ottaa huikan ja tasapelissä kaikki juo.

J = Strippi Riisu päältäsi yksi valitsemasi vaatekappaleen. Jos tanssit samalla, saat määrätä kahdelle pelikaverille huikan.

Q =  Vapahdus Laita kortti eteesi, tämän saa käyttää milloin vaan pelin aikana. Kortilla saat kieltäytyä tehtävästä / huikasta, joka sinulle on määrätty ja siirtää sen jollekin kanssapelaajalle. Kortti on kertakäyttöinen.

K = Kelakortti Tarkistakaa lompakkonne. Kaikki, joilta löytyy lomakosta Kelakortti ottaa huikan.

PATA ♠

A = Cheers! Kaikki pelaajat ottaa huikan.

2 = Pikku Kakkonen Mikä on Pikku Kakkosen postiosoite? Jos meni väärin, ota huikka.

3 = 3-2-1 Juo itse kolme huikkaa, seuraava pelaaja 2, kolmas 1.

4 = Alkkarit Pelaajat, joilla ei ole päällään mustia alushousuja ottavat huikan.

5 = Haaste Haasta yksi pelikaverisi kivi-paperi-sakset taistoon (kolmesta voitosta poikki). Muut pelaajat asettavat panoksensa huikkina sille pelaajalle, jonka arvelevat voittavan. Voittajaa veikanneet saavat määrätä panostaneensa huikkansa valitsemilleen pelaajille.

6 = Näsä Mikä on Aku Ankan auton rekisterinumero? Jos meni väärin, ota huikka.

7 = Käki kukkuu Anna pelin selvimmälle pelaajalle huikka.

8 = Paranoia Vasemmalla oleva pelaaja kuiskaa sinulle kysymyksen, johon vastaat ääneen. Esim. “kuka on parhaimman näköinen henkilö huoneessa?” Muut pelaajat, jotka haluavat tietää mikä alkuperäinen kysymys oli, saavat kuulla sen huikkaa vastaan.

9 = Totuus Muut pelaajat keksivät totuuden, johon sinun tulee vastata. Jos vastaat kysymykseen totuudenmukaisesti, muut pelaajat ottavat huikan. Jos kieltäydyt vastaamasta tai joku arvelee että valehtelet, ota huikka.

10 = Tehtävä Muut pelaajat keksivät tehtävän, joka sinun tulee suorittaa. Jos suoritat tehtävän onnistuneesti, muut pelaajat ottavat huikan. Jos kieltäydyt tehtävästä, ota huikka.

J = Inkkaripokeri Haasta 3 pelaajaa kanssasi intiaanipokeriin. Nostakaa kortti ja laittakaa se otsaanne, saat aloitaa panostuskierroksen. Panoksina käytetään huikkia. Pelaajat jotka luovuttavat, ottavat niin monta huikkaa kun sillä hetkellä panoksena. Kun kukaan ei halua enään nostaa panosta, katsomaan kortit. Isoimmalla kortilla voittaa (ässä isoin), häviäjät ottavat panostetut huikat.

Q = Huora Joudut juomaan seuraavan 3 nostovuoron ajan aina kun joku muu pelaaja juo.

K = Kääk! Juo juomasi loppuun välittömästi! Muut pelaajat antavat pahoja katseita jos hidastelet.